Het doel van zoekmachine optimalisatie is ervoor te zorgen dat een website meer relevante bezoekers krijgt. Indien de website een product of een dienst aanbied zal meer relevant bezoek ook leiden tot meer interesse in de producten en/of diensten.

Dit resulteert bij de meeste bedrijven in een directe groei in de afname van het product of de dienst en zodoende in een stijging in omzet en winst.
Wat betekent dit voor u?

Door zoekmachine optimalisatie toe te passen kan u ervoor zorgen dat u beter zichtbaar wordt, meer relevante bezoekers op uw website krijgt, meer omzet maakt en meer winst heeft.

Neem contact met ons op om over alle mogelijkheden te horen.
Wat komt hierbij kijken?

Er zijn drie zaken erg belangrijk voor zoekmachine optimalisatie:

  • De inhoud van de website
  • De techniek van de website
  • De kracht van de website

Met de inhoud van de website wordt bedoeld welke informatie de website de bezoekers geeft. Waar gaat het over? Wat is de kwaliteit hiervan? Hoe relevant is de website over een onderwerp.

De techniek waarmee de website is opgebouwd kan het zoekmachines erg moeilijk of juist makkelijk maken om de site te bekijken. Het is zaak om de techniek zo optimaal mogelijk voor elkaar te hebben, zodat zoekmachines niet over een hobbelweg rijden en bij de eerste hobbel afhaken. Maar dat ze volle snelheid over de snelweg kunnen rijden.

De kracht van een website komt voornamelijk uit externe factoren. Hoe oud is de website? Welke andere websites hebben een link naar de website? Van welke kwaliteit en over welk onderwerp zijn deze andere websites?